Loading...

Creative (Communicatie & Concept)

Wat nou als je werkt bij FX Agency

Bij FX Agency zorgen we dat jouw verhaal de aandacht krijgt die het verdient. We vinden het namelijk best gek dat we ‘buiten’ gewend zijn aan soepele, sexy platforms als Netflix of Instagram. Elk festival- of restaurantbezoek een beleving is, maar veel zakelijke events en communicatie (op zijn zachtst gezegd) nog niet zo ver is. Dat doen we voor een aantal van de grootste en bekendste bedrijven van Nederland (bijvoorbeeld HEINEKEN, Deloitte en ING).

Als zelfsturend professional binnen FX Agency heb je zo min mogelijk regels en zo veel mogelijk eigen verantwoordelijkheid. Wij geloven dat je goed en vernieuwend werk kan maken, als jij de vrijheid hebt om dat op jouw manier te doen. Je bepaalt dus zelf waar je werkt en wanneer. Lekker hè?

Dit betekent dus ook dat we op zoek zijn naar zelfstandige, creatieve mensen met een enorme liefde voor hun vak. Van die mensen waarvan collega’s weten: ‘als het bij hem/haar ligt, hoef ik me geen zorgen te maken en wordt ’t gewoon helemaal Verzorgd&Vet©.’ Ben jij er zo een? Dat is fijn! Want we zijn nu op zoek naar een Creative (Communicatie & Concept) voor 40 uur in de week.

Wat je op een verjaardag vertelt dat je doet

"Ik ben een Creative bij een innovatief bureau dat voorop loopt in communicatie voor grote organisaties. Ik geef bijvoorbeeld creatief invulling aan een (online) event, bedenk concepten voor een interne campagne en werk scripts uit voor inhoudelijke video’s om de boodschap perfect over te brengen. Eigenlijk vertaal ik de complexe inhoud van de klant, naar een creatieve oplossing."

Wat je écht doet

Klinkt lekker hè? Dat is het ook als je alles op alles wilt zetten om mooie dingen te maken. En dan niet om iets te verkopen, maar met een duidelijk verhaal over ingewikkelde materie waar mensen in willen geloven. Jij vertaalt rocket science naar Jip & Janneke. Je vindt het fantastisch om met de knappe koppen te zitten die het allemaal bedacht hebben, om ze vervolgens te helpen hun complexe verhaal snackable over de bühne te krijgen. En je bedenkt ook nog even een super interactief moment met de nieuwste technologie tijdens een hybride event. Je draagt eraan bij dat iedereen bij de klant staat achter de gezamenlijke ambitie, omdat jouw geniale concept voor een event de kern raakt. Je krijgt vlinders in je buik als jouw uitleg ervoor zorgt dat iedereen ineens heel hard ‘AHA’ zit te roepen. Je praat niet in moeilijke afkortingen. Je bent vrolijk. Je bent een held! Je bedenkt creatieve, digitale concepten en communicatieplannen die het uiterste van al je collega’s vragen. Je leest, kijkt, praat en ademt je vak en hebt er je eigen visie op. 

Waar je je allemaal mee bezig houdt:

  • Je bent een creatief die verder kijkt dan het middel. Je maakt Customer- of event-journeys met interactieve momenten voor een event of interne campagne en werkt een daarbij behorende communicatieplanning uit; die je verrijkt met een contentstrategie (en bezig gaat met de creatie hiervan);
  • Je bent conceptueel sterk, of het nou om een video, activatie of event gaat, jij kan een experience neerzetten, een verhaal vertellen. Hierbij werk je, samen met het jouw collega’s van Concept, content voorstellen conceptueel uit (bijv. een script, storyboard, moodboard, net wat je nodig hebt om je concept duidelijk te presenteren..);
  • Je bent ‘Account’ creative, wat inhoudt dat je 1e gesprekken voert met de klant en dit omzet in een creatief en realistisch voorstel. En dit vervolgens presenteert: denk aan concept presentaties & kitchen reviews met de klant;
  • Je bewaakt je concept van begin tot eind als een trotse ‘Baby Momma’, waarbij je verantwoordelijk bent voor het creatieve eindproduct en de kwaliteit hiervan. Je begeleidt het creatieve proces en schakelt met andere disciplines. Reviewtje hier, opleveringetje naar de klant daar, je kent het wel.
  • Je maakt onderdeel uit van het Concept Team, waar je samenwerkt met twee collega’s en hen begeleidt bij de uitwerking van creatieve concepten.

Wat wij bieden

  • Geld.
  • Alle ruimte voor eigen initiatief en kennisdeling.
  • Een hippe bio lunch die reikt van vegan fitgirl tot hagelslag fanaat.
  • Afwisselend werk in een ongekend goede werksfeer met een hecht team van 30 mensen en een houten indiaan.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsomstandigheden, waaronder een goed geregeld pensioen.
  • Collega's die het uiterste uit zichzelf en uit jou halen.
  • Een grote mate van verantwoordelijkheid en begeleiding vanuit FX Agency, zodat je de ruimte en vrijheid krijgt om jezelf zowel in je functie als persoon te ontplooien.
  • Legendarische FX-feesten en de leukste teamactiviteiten (op 1,5 meter!).

En wie ben jij?

  • Minimaal 5 jaar ervaring met een soortgelijke functie in de bureauwereld, of aan (corporate) klantzijde;
  • Je hebt minimaal HBO niveau;
  • Je staat stevig in je schoenen en zoekt mensen graag en gemakkelijk op;
  • Je hebt affiniteit met experiences en events;
  • Je kan wilde ideeën of een geeltje met drie woorden uitwerken tot goede inhoudelijke content;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je beschikt over een vlotte pen;
  • Can speak and write both Nederlands and English as if you were geboren in twee countries at the gelijke tijd;
  • Een aanpakker;
  • Bent geïnteresseerd in de nieuwste technologische mogelijkheden en innovaties;
  • En natuurlijk word je enthousiast over onze manier van werken. 

Ben jij dit he-le-maal?

Solliciteer dan voor 17 april 2021. Dank je wel alvast!

SOLLICITEER

Wat staat je te wachten als je reageert op deze vacature?

Ps. Vragen of aanvullende info nodig? Dan kan je contact opnemen met Maris Jacobs

---

Pps. Lees ook deze pagina even door om een goed beeld te krijgen van het werken bij ons!

---

Ppps.: Ben jij een headhunter/recruiter/talentscout en lees je mee? Dan wil je vast weten of je ons kunt benaderen voor deze vacature. Goed nieuws: dat kan! Maar wel nadat je € 250,- overgemaakt hebt aan Stichting Lezen en Schrijven (IBAN: NL26 RABO 0162 152 256). Neem je contact op en was je dit even vergeten? Geen probleem, we sturen je mail door naar deze lieve mensen. Zij zijn op de hoogte en sturen je dan netjes een factuur.