Marketeer Reply.live

We zoeken iemand die ons eventplatform Reply.live zo goed in de markt gaat zetten dat we nooit meer hoeven uit te leggen wat Reply.live precies is.

Zullen we ons eerst even voorstellen?

Hi! Wij zijn FX Agency, een digital experience agency (en trouwens ook het beste digitale bureau van Nederland). Wij vertalen verhalen en brengen ze tot leven. Dat doen we voor een aantal van de grootste en bekendste bedrijven van Nederland (zoals HEINEKEN, Deloitte en ING), met campagnes, creatieve content én succesvolle events. 

Als zelfsturend professional binnen FX Agency heb je zo min mogelijk regels en zo veel mogelijk eigen verantwoordelijkheid. Wij geloven dat je goed en vernieuwend werk kan maken, als jij de vrijheid hebt om dat op jouw manier te doen. Je bepaalt dus zelf waar je werkt en wanneer. Lekker hè?

In 2020 stond de eventwereld op z’n kop en daardoor kregen onze  Events en Experiences een enorme vlucht. Daaruit ontstond, naast een heleboel fantastische events, ons eigen event platform; Reply.live. Een platform waar heel veel vraag naar is en met veel potentie. Zo veel potentie zelfs dat we hebben besloten om Reply.live los te trekken van FX Agency en er een heuse start-up van te gaan maken. 

We zien namelijk kansen en denken dat zowel FX Agency als Reply.live het beste tot hun recht komen wanneer ze alle vrijheid krijgen om te groeien en te doen waar ze goed in zijn. Net als bij onze medewerkers dus. En om dat voor elkaar te krijgen gaan we voor een nieuw team dat de volledige focus krijgt op het uitbouwen van Reply.live en daarvoor zijn we op zoek naar een Marketeer voor 32-40 uur in de week.

Wat je op je verjaardag vertelt wat je doet

Ik werk voor Reply.live, dat is een tech-startup die is ontstaan uit een product van FX Agency. Reply.live is het éventplatform van Nederland (of eigenlijk de hele wereld). Het wordt gebruikt door de grootste merken (denk aan Heineken of Deloitte) om de vetste evenementen op te organiseren. Fysiek, hybride en digitaal. Als marketeer is aan mij om te zorgen dat ik dit verhaal over een paar jaar nooit meer hoef te vertellen. Omdat iedereen Reply.live dan al kent en misschien zelfs al wel gebruikt.

Wat je écht doet

Jij zorgt ervoor dat Reply.live binnen een paar jaar niet meer weg te denken is uit de eventwereld. Wij vinden dat we het beste platform hebben gebouwd om je events op te organiseren en jij gaat er nu voor zorgen dat we dat verhaal goed naar buiten brengen zodat iedereen snapt waarom we dat vinden.

Je bent onze content marketeer, growth-hacker, online marketeer en PR-manager ineen. Dat betekent dat je je eigen campagnes bedenkt, maakt, inricht analyseert en verbetert. Daarnaast ontferm jij je over al onze mediarelaties en  zorg je er natuurlijk voor dat onze website altijd up-to-date en goed vindbaar is. Behoorlijkd divers, maar altijd met het doel om Reply.live zo hard en goed mogelijk te laten groeien. 

In het begin doe je dat samen met een super getalenteerde sales- en accountmanager (die we op dit moment aan het zoeken zijn) en wat ondersteuning vanuit FX. Uiteindelijk wordt dat team veel groter, maar voor nu houden jullie samen alle ballen in de lucht; start-up vibes all the way! Behalve qua faciliteiten dan. Zodra het weer kan hebben jullie een heuse Reply.live ruimte tot je beschikking in ons prachtige kantoor op de Maliebaan. Net als een heerlijke lunch. En al het andere dat je nodig hebt om je werk te doen.

Je houdt je dus bezig met:

  • Het uitdragen en laden van de positionering;
  • Zorgen dat alles klinkt voelt en proeft als Reply.live;
  • Managen en laten groeien van de social media kanalen;
  • Opzetten en bijhouden marketing systemen & funnel;
  • Bijhouden van de website & SEO-optimalisatie;
  • Opzetten, inrichten en beheren van (SEA) campagnes & mediabudget;
  • Contentcreatie (m.n. blogs en social content);
  • Beheren en uitbouwen van de nieuwsbrief; 
  • Contact leggen en onderhouden met externe media; 
  • Schrijven van persberichten.

En dat ben jij als je:

  • Heel veel zin hebt om Reply.live binnen no time op de kaart te gaan zetten;
  • Daar graag goede plannen voor maakt én uitvoert;
  • Je fijn voelt in een (tech) start-up omgeving;
  • Stevig in je schoenen staat en mensen makkelijk opzoekt;
  • Weet wie onze grootste concurrent is (en waarom we daar niet bang voor hoeven zijn);
  • Het verschil weet tussen een online, fysiek & hybride event;
  • Beschikt over een scherpe pen;
  • Een beetje moest huilen om het gebruik van bovenstaande cliché in deze vacaturetekst;
  • Ons kan vertellen welke award we als eerst willen winnen (en waarom);
  • Een paar jaartjes (relevante) werkervaring hebt, laten we zeggen minimaal 3;
  • Dingen kan met social (je weet zelf wel wat)
  • Niet nerveus wordt van dingen als SEO/SEA, MQL, SQL, CTR & CRO;
  • Nederlands and English speakt as if you were geboren in twee countries at the gelijke tijd.

En daar krijg je dit voor terug:

  • Geld.
  • Alle ruimte voor eigen initiatief en kennisdeling.
  • Een hippe bio lunch die reikt van vegan fitgirl tot hagelslag fanaat.
  • Afwisselend werk in een ongekend goede werksfeer met een hecht team van meer dan 30 mensen en een houten indiaan.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsomstandigheden.
  • Collega's die het uiterste uit zichzelf en uit jou halen.
  • Een grote mate van verantwoordelijkheid en begeleiding vanuit FX Agency, zodat je de ruimte en vrijheid krijgt om jezelf zowel in je functie als persoon te ontplooien.
  • Legendarische FX-feesten en de leukste teamactiviteiten (op 1,5 meter!).

Ben jij dit he-le-maal?

Solliciteer dan zo snel mogelijk! Vragen of aanvullende info nodig? Dan kan je contact opnemen met Maris Jacobs

SOLLICITEER

Wat staat je te wachten als je reageert op deze vacature?

PS Vragen over de vacature? Neem contact op met onze HR/recruitment manager (aanwezig op di en do).

PPS Lees ook deze pagina even door om een goed beeld te krijgen van het werken bij ons!

PPPS Ben jij een headhunter/recruiter/talentscout en lees je mee? Dan wil je vast weten of je ons kunt benaderen voor deze vacature. Goed nieuws: dat kan! Maar wel nadat je € 250,- overgemaakt hebt aan Stichting Lezen en Schrijven (IBAN: NL26 RABO 0162 152 256). Neem je contact op en was je dit even vergeten? Geen probleem, we sturen je mail door naar deze lieve mensen. Zij zijn op de hoogte en sturen je dan netjes een factuur.