Technisch Projectmanager/ Producer

We zoeken iemand die parels maakt van onze meest innovatieve en technische projecten en als geen ander de brug kan slaan tussen klant en techniek.

Zullen we ons eerst even voorstellen?

Hi! Wij zijn FX Agency, een digital experience agency (en trouwens ook het beste digitale bureau van Nederland). Wij vertalen verhalen en brengen ze tot leven. Dat doen we voor een aantal van de grootste en bekendste bedrijven van Nederland (zoals HEINEKEN, Deloitte en ING), met campagnes, creatieve content én succesvolle events. 

Als zelfsturend professional binnen FX Agency heb je zo min mogelijk regels en zo veel mogelijk eigen verantwoordelijkheid. Wij geloven dat je goed en vernieuwend werk kan maken, als jij de vrijheid hebt om dat op jouw manier te doen. Je bepaalt dus zelf waar je werkt en wanneer. Lekker hè?

In 2020 stond de eventwereld op z’n kop en daardoor kregen onze  Events en Experiences een enorme vlucht. Daaruit ontstond, naast een heleboel fantastische events, ons eigen event platform; Reply.live. Een platform waar heel veel vraag naar is en met veel potentie. Zo veel potentie zelfs dat we hebben besloten om Reply.live los te trekken van FX Agency en er een heuse start-up van te gaan maken. 

We zien namelijk kansen en denken dat zowel FX Agency als Reply.live het beste tot hun recht komen wanneer ze alle vrijheid krijgen om te groeien en te doen waar ze goed in zijn. Net als bij onze medewerkers dus. En om dat voor elkaar te krijgen gaan we voor een nieuw team dat de volledige focus krijgt op het uitbouwen van Reply.live en daarvoor zijn we op zoek naar een Technisch projectmanager/Producer voor 32-40 uur in de week.

Wat je op een verjaardag vertelt wat je doet

“Ik zorg dat de digitale dingen goed gebeuren bij FX. Er zijn veel projectmanagers die natuurlijk van alles regelen, maar mijn specialisatie zijn de innovatieve projecten waarbij er ook echt dingen technisch gebouwd moeten worden. Dus dan moet je denken aan webapps, platforms, websites, interactieve tools, eigenlijk alles waar meer dan een beetje programmeerwerk voor nodig is."

Wat je écht doet

Jij slaat de brug tussen de klant en techniek. Jij snapt, dat de klant niet snapt dat de developer het niet snapt. (Oh snap!) Jij weet dat een kleine wijziging in een applicatie soms grote gevolgen kan hebben. Gevolgen die goed getest moeten worden. Je zorgt ervoor dat de klant weet wat hij kan verwachten, zodat developers en andere creatieven de juiste ruimte krijgen om dingen goed te kunnen maken. Je verandert potentiële nachtmerries in een feest. Je adviseert klant en collega's op technische mogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid, innovaties, budgetten en de juiste aanpak. Je bespaart iedereen frustratie en kan je enthousiasme voor technologie en innovatie op iedereen overbrengen. Daarnaast ben je ook nog eens een kick-ass projectmanager natuurlijk. Je geniet van het moment waarop een klant naar een eindproduct kijkt en niet alleen precies heeft gekregen wat hij/zij nodig had, maar ook gewoon een hoop geleerd heeft. Dat komt omdat je dit allemaal kunt:

  • Projectplanning, het budget en de kwaliteit van een eindproduct bewaken.
  • Steun en toeverlaat voor iedereen zijn als het gaat om tech-projects.
  • Dagelijks contact met klanten en (indien nodig) leveranciers onderhouden.
  • Vertalen van klantvraag naar een advies/concept in samenwerking met een collega.
  • De potentie en (technische) gevaren van een opdracht doorzien.
  • Concepten en ideeën presenteren aan de klant.
  • (Marketing)kansen binnen een project signaleren.
  • Zelfstandig intake en sales gesprekken kan voeren.
  • Kwaliteit van versie 1 t/m def-final-v24.3 bewaken (met soms-maar-niet-altijd een controle van de creatief directeur).

En dat ben jij als je:

  • Je fijn voelt in een tech omgeving; 
  • Stevig in je schoenen staat en mensen makkelijk opzoekt;
  • Beschikt over een vlotte babbel;
  • Een beetje moest huilen om het gebruik van bovenstaande cliché in deze vacaturetekst;
  • Precies weet wat er komt kijken bij de realisatie van een digitale applicatie;
  • Een paar jaartjes (relevante) werkervaring hebt, laten we zeggen minimaal 3;
  • Nederlands and English speakt as if you were geboren in twee countries at the gelijke tijd.

En daar krijg je dit voor terug:

  • Geld.
  • Alle ruimte voor eigen initiatief en kennisdeling.
  • Een hippe bio lunch die reikt van vegan fitgirl tot hagelslag fanaat.
  • Afwisselend werk in een ongekend goede werksfeer met een hecht team van 35 mensen bij FX Agency en een houten indiaan.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsomstandigheden, waaronder een goed geregeld pensioen.
  • Collega's die het uiterste uit zichzelf en uit jou halen.
  • Een grote mate van verantwoordelijkheid en begeleiding vanuit FX Agency, zodat je de ruimte en vrijheid krijgt om jezelf zowel in je functie als persoon te ontplooien.
  • Legendarische FX-feesten en de leukste teamactiviteiten (digitaal of op 1,5 meter!).

Ben jij dit he-le-maal?

Solliciteer dan voor 29 juni!

SOLLICITEER

Wat staat je te wachten als je reageert op deze vacature?

Ps. Vragen of aanvullende info nodig? Dan kan je contact opnemen met Maris Jacobs.

Pps. Lees ook deze pagina even door om een goed beeld te krijgen van het werken bij ons!

---

Ppps.: Ben jij een headhunter/recruiter/talentscout en lees je mee? Dan wil je vast weten of je ons kunt benaderen voor deze vacature. Goed nieuws: dat kan! Maar wel nadat je € 250,- overgemaakt hebt aan Stichting Lezen en Schrijven (IBAN: NL26 RABO 0162 152 256). Neem je contact op en was je dit even vergeten? Geen probleem, we sturen je mail door naar deze lieve mensen. Zij zijn op de hoogte en sturen je dan netjes een factuur.