FX Fast Forward | 3 minuten

Een mind-blowing 3D beleving

Sterre van Vuuren25-09-2023

Op zoek naar een onvergetelijke 3D ervaring voor je event? Look no further! Sinds kort kunnen wij – net als die toffe billboards op Times Square – plaatselijke 3D ervaringen neerzetten. En je hebt er geen VR bril voor nodig. Hoe het werkt? We leggen het uit! 

Hoe werkt het?

Je hebt ze vast voorbij zien komen op LinkedIn: die waanzinnig 3D billboards op Times Square of Piccadilly Circus. Sta je in de juiste hoek, dan springen objecten naar buiten en krijg jij een betoverende 3D ervaring voor je kiezen.

Het lijkt allemaal hartstikke innovatief, maar eigenlijk is het idee erachter al eeuwenoud. Net als een platte straattekening die op de juiste plek ineens diepte krijgt, is ook deze tech gestoeld op het vinden van het juiste perspectief.

Van tevoren bepalen we waar de kijker moet staan en met een viertal LED-schermen bouwen we een virtuele kijkdoos die de illusie geeft dat je naar 3D staat te loeren. Zo ongeveer. 👇

Super tof, maar wat kan het doen?

Het opent nieuwe deuren! Je kan hiermee je verhaal op een nog uniekere/digitale manier tot leven laten komen. Allereerst wordt de content moeiteloos aangepast aan elk event en thema. Het is veel indrukwekkender om middenin een 4x4x4-meter opstelling te staan – waar je volledig wordt ondergedompeld in de content – dan om het op een groot projectiescherm te zien. Hierdoor gaat jouw verhaal letterlijk en figuurlijk leven.

En hoe pas ik het toe?

Het leent zich goed voor corporate events, bijvoorbeeld als de ideale openingsexperience, voor verbluffende verhalen of als 'immersive experience’ waarbij je een LED kubus bouwt. Vooral als je een verhaal hebt dat mensen echt willen ervaren, kan deze setup je zeker helpen.

Is het geschikt voor elk event?

Deze technologie is uitsluitend bedoeld voor in-person events. De keuze van de eventlocatie en de opstelling zijn van cruciaal belang. De illusie werkt namelijk alleen vanuit een specifiek gezichtspunt.

Daarnaast helpt het als mensen het scherm al van veraf kunnen zien, waardoor het perspectief verschil minimaal is. Ook moet je bezoekers gestaag toelaten, zodat iedereen op zijn gemak de 3D-illusie kan ervaren.