FX Agency
Cases
Expertises
Over FX
NL
EN
Menu
Cases
Deloitte Responsible Business Summit
Verantwoord ondernemen is hot. Deloitte is een expert op dit gebied, maar om hun boodschap echt te laten beklijven, heb je een groots evenement nodig. Daar komen wij om de hoek kijken.
Hoe we dat hebben gedaan? Dat lees je in deze case!
Hackathon
Bij TomTom draait alles om innovatie. Al jarenlang organiseren ze de ‘What The Hack’-hackathon, waarbij medewerkers hun briljante ideeën kunnen omzetten in concrete producten. Sinds onze succesvolle organisatie van de virtuele editie in 2021, wil TomTom niet anders meer.
Hoe we dit deden? Je leest het in de case!
FrieslandCampina Data Drives
Voor FrieslandCampina organiseerden we een event met een snufje AI om alle 102 topleiders te inspireren en blijvende impact te creëren. En daar was meer voor nodig dan een simpele e-mail. Wat dan wel? Dat lees je in deze case!
Wat dan wel? Dat lees je in deze case!
Certification Celebration 2023
Elke dag werken 2053 topwerkgevers wereldwijd aan een betere werkervaring. Het 'Top Employer'-keurmerk, jaarlijks toegekend door het Top Employers Institute, erkent hun inzet. Onze uitdaging is deze erkenning te vieren met een speciale ervaring voor alle gecertificeerde bedrijven wereldwijd.
Hoe we dit deden? Je leest het in de case!
Take the Space!
De eerdere awardshow van de hackathon in 2022 viel goed in de smaak; als gevolg vroeg TomTom wederom onze hulp bij het organiseren van dit terugkerende event. Wij tilden het concept naar een hoger niveau met een nieuwe, buitenaardse virtuele studio.
Je leest er alles over in deze case!
OPEN 2022
Open met elkaar in gesprek gaan is cruciaal wil je verandering teweegbrengen. Om dat te ervaren nodigde Coca-Cola in Nederland stakeholders uit om deel te nemen aan het hybride event 'OPEN 2022'. Op onze locatie in de Lik of vanuit de (thuis)werkplek schoof men aan om belangrijke duurzaamheidsthema’s te bespreken, elkaar te inspireren en van elkaar te leren. Benieuwd hoe we de in-person en online bezoeker met elkaar verbonden?
Dat lees je in deze case!
The IMPACT cube 2.0
Vorig jaar trakteerde Channable, het e-commerce platform voor retailers en agencies, haar klanten op een spetterend online event. En na het daverende succes van ‘The IMPACT cube’ in 2021, klopte Channable dit jaar opnieuw bij ons aan. Het doel bleef onveranderd: bezoekers informeren en inspireren in The IMPACT cube, die wij speciaal creëerden voor dit event. In 2022 staken we als partner van dit event het voormalige concept in een nieuw, hybride jasje.
Hoe we dat deden, lees je in deze case!
Online Open Dagen
Een online platform waar studenten kennis kunnen maken met Inholland, makkelijk hun weg kunnen vinden, kunnen connecten, en zich thuisvoelen.
Lees de case hier!
Virtuele merklancering
Verspreid over de hele wereld, maar toch samen: zo ervaarden medewerkers van Advario de virtuele lancering van hun nieuwe merkidentiteit.
Lees erover in de case!
Net-Positive-Dinner
Op initiatief van Deloitte gingen de CEO's van Nederlands grootste voedselproducenten/bedrijven bij elkaar aan tafel voor het Net-Positive-Dinner.
Je leest het in de case!
Lanceringsvideo
In samenwerking met het cateringbedrijf Qeet (voorheen Bakx & Meijer) hebben we een lanceringsvideo ontwikkeld, om hun nieuwe missie en visie krachtig over te brengen.
Lees (of bekijk) het hier!
Leading Together 2021
Interactie, innovatieve ideeën en ruimte voor inspirerende gesprekken. dit was Leading Together.
Lees hier de case!
Responsible Business
We helpen Deloitte met een podcast over duurzaam ondernemen die vanaf dag één goed scoort en binnen anderhalf jaar zo succesvol werd dat die een groter podium verdiende. Letterlijk.
Lees het in de case!
ASC Virtual Conference
In opdracht van AkzoNobel organiseerden we een interactief virtueel event, waarbij sprekers en bezoekers van over de hele wereld samenkwamen in een virtuele studio.
Lees erover in de case!
CUPRA experience
Wat doe je als een van de vetste automerken je vraagt om mee te denken over de toekomst van auto's verkopen? Wij sprongen een gat in de lucht en bedachten de CUPRA experience. Een interactieve tool die jouw je droomauto digitaal laat ervaren, en bomvolle showrooms overbodig maakt.
Je leest het in de case!
Moving MyDeloitte
Tot voor kort was MyDeloitte dé plek voor Deloitters om informatie te verzamelen en nieuwsberichten te lezen. Een nieuwsbulletin, orakel en wandelend archief ineen. Waar Deloitte de afgelopen jaren volop doorontwikkelde stond MyDeloitte een beetje stil en groeide de vraag naar betere zoekfunctionaliteiten en personalisatiemogelijkheden. Het werd tijd om MyDeloitte te verruilen voor iets nieuws, iets beters.
Lees het in de case!
Purpose Pop Festival
Dit voorjaar kregen we een aanvraag waar ons hart sneller van ging kloppen. Met de zomer in het vooruitzicht en een algeheel gebrek aan festivals het afgelopen jaar, kregen wij de kans om samen met Deloitte het Nederlandse festivalseizoen van 2021 te openen. Een virtueel festival met bewustwording en verbinding als doel; het Purpose Pop Festival was geboren.
Hoe we dit hebben gedaan? Dat lees je in de case!
Een bar die smaakt naar meer
Voor HEINEKEN bouwden we een, hoe kan het ook anders, bar. En dan niet zomaar een bar, maar eentje die zich perfect leent om video’s in op te nemen. Je zou haast denken dat die er speciaal voor gemaakt is. Oh wacht...
Je lees het in de case!
AIME Artificial Intelligence Campaign
Er is een hoop te doen rondom Artificial Intelligence (AI). Volgens sommigen is het dé belofte van de toekomst, anderen zien het als een bedreiging voor de mensheid. Één ding is zeker: AI groeit hard. En het gaat op termijn meer en meer de mens ondersteunen in het dagelijkse werk, de organisatie en het nemen van beslissingen. Hoe zorgen we ervoor dat AI bij alle 5500 Deloitters in Nederland in het vizier komt als middel om klanten mee van advies te voorzien?
Lees het hier in de case!
Get Connected
Tijdens 'Get Connected' verbonden wij ruim 1500 IT-professionals van het Joint IV Commando (JIVC) met elkaar voor een dag vol inspiratie, uitdaging (ja er werd ook gesport) én spontane ontmoetingen met willekeurige collega's tijdens 'Chat Connected!'. Het werd een interactieve middag vol inspirerende sprekers en interessante break-outsessies. Missie geslaagd!
Lees (of bekijk) het hier!
Helpend Hartje
De coronacrisis vraagt het uiterste van mensen in tal van cruciale beroepen. Niet iedereen kan een helpende hand bieden, maar je kunt wel een Helpend Hartje bieden. Samen zorgen we voor een warme boodschap aan ieder die er een verdient!
Hoe we dit deden? Dat lees je in de case!
Bijzondere bieren in Klare Taal
De afgelopen jaren is het Nederlandse bierlandschap nogal veranderd. Gewoon een 'biertje' wordt nog weinig besteld; tegenwoordig wordt het biermenu nauwgezet doorgenomen op zoek naar die perfect triple hopped imperial IPA. Hoe interessanter en gevarieerder de bierwereld wordt, hoe uitdagender het is om als verkoper van elk biertje de specifieke karakteristieken zoals samenstelling, smaak en geur te beschrijven. FX Agency en HEINEKEN Nederland sloegen de handen ineen om accountmanagers bij te brengen in de bierwereld, in de webserie "Klare Taal".
Hoe we dit hebben gedaan? Dat lees je hier!
Opening Academisch Jaar
Het academisch jaar aftrappen op een manier die past bij de huidige tijd en situatie. Samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam gingen wij op zoek naar de perfecte opening. Een opening waar studenten, medewerkers en iedereen die dat wilde bij kon zijn en die aansloot bij de situatie van vandaag. In vorm en inhoud.
Je leest het in de case!
Projection mapping
Next level visuals op een 17de-eeuws scherm. Werken met de technologie van vandaag, op een canvas van honderden jaren oud. Toen we de kans kregen om de geschiedenis van Het Scheepvaartmuseum op een bijzondere manier in beeld te brengen, grepen we die met beide handen.
Bekijk de case!
Voor De Jeugd Dag
Elk jaar ontmoeten gemeenten, zorgaanbieders, kinderopvang, onderwijsprofessionals, ouders en jeugd elkaar op het Westergasterrein tijdens de Voor de Jeugd Dag. Dat ging nu even niet, dus brachten we de Westergas naar je woonkamer. Gewoon volledig interactief met zes gelijktijdige livestreams, veertig online workshops en dertig digitale stands op het jeugdplein.
Lees de case!
Het Avontuur van Joep
Voor kinderen kan een ziekenhuiservaring behoorlijk spannend zijn. Om kinderen voor te bereiden op een bezoek aan het Erasmus MC maakten we een virtuele tour genaamd “Het Avontuur van Joep”. Hierin zorgt Joep ervoor dat je straks niet schrikt van dat ene geluid of gekke ding in de kamer.
Bekijk de case!
Hypotheekevent 2020
Een keer per jaar verzamelen intermediairs uit heel het land zich voor het ING Hypotheekevent. Een inspirerende dag om kennis te delen, terug te blikken en, vooral, vooruit te kijken.
Hoe we dit hebben gedaan? Dat lees je hier!
KLM 100 jaar
KLM werd in 2019 een eeuw oud. Dat is een prestatie, want het Nederlandse bedrijf is de oudste nog onder haar eigen naam opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld. Tijd om stil te staan bij KLM's uitgebreide geschiedenis én vernieuwende karakter, verteld door niemand minder dan KLM CEO Pieter Elbers.
Lees het in de case!
KLM-Sentry AR
Bekijk deze case
Erasmus Koers23
Bekijk deze case
Digital Town Hall
Bekijk deze case
International Management Conference
Bekijk deze case
ASICS - Summer Spring Collection
Bekijk deze case
Affligem - Bartender Stories
Bekijk deze case
Asics - Product lancering: MetaRide
Bekijk deze case
Webinar Series
Bekijk deze case
Deloitte - Innovation That Matters
Bekijk deze case