FX Inside | 5 minuten

Persbericht

Niels Janssen10-10-2023

Daymakers is de naam van de nieuw gevormde groep waar D&B Eventmarketing en FX Agency sinds begin dit jaar onderdeel van uitmaken. Daymakers is de ‘flagshipstore’ van waaruit campagnes worden gecreëerd waar live en digitale belevingen elkaar versterken om écht impact te maken. Op daymakers.group wordt duidelijk dat het doel van de groep is om series van momenten te creëren die mensen samenbrengen, raken en aanzetten tot actie. Zonder grens tussen de fysieke en digitale wereld. De nieuwe bureaugroep denkt hiermee een nog betere oplossing te hebben voor haar opdrachtgevers die steeds meer op zoek zijn naar echte verbinding met hun stakeholders.

De Daymakers groep vormt de experience group van de toekomst door het bundelen van de krachten van twee gerenommeerde bureaus D&B Eventmarketing – The LIVE Company en FX Agency – The Digital Experience Agency. Beide bureaus blijven zelfstandig opereren, maar behoren tot dezelfde groep die vanaf vandaag Daymakers heet. Opdrachtgevers kunnen gewoon terecht bij D&B Eventmarketing en FX Agency zoals ze gewend zijn. Vanuit Daymakers zal het gezamenlijke beeld van de toekomst verder vorm worden gegeven en kunnen gezamenlijke projecten opgepakt worden. 

“Vanuit Daymakers kunnen we het overkoepelende verhaal en onze visie op de toekomst  realiseren. Een toekomst waar de grenzen tussen live en digital verdwijnen. Zo helpen we onze opdrachtgevers op weg naar een wereld waar mixed reality de realiteit is. Waar het gaat om het maken van positieve impact op de wereld, werknemers en relaties.” Aldus Pieter Bas Boertje, CEO van de Daymakers groep. De afgelopen maanden is al gebleken dat hier grote behoefte aan is in de markt. De nieuwe groep heeft al een tiental hybride opdrachten gekregen, waarvan de cases de komende maanden op daymakers.group zullen worden toegevoegd.

Volgens Niels Janssen, Chief Creative Officer van de groep, is de naam Daymakers ook precies wat  de nieuwe bureaugroep doet. “We maken van elke dag een kans om een ​​positieve verandering door te voeren. Om impact te creëren. Meeslepende ervaringen gebruiken om merken te transformeren. Eén ervaring tegelijk. Of het nu live of digitaal is. Ons doel is om momenten te creëren die inspireren en aanzetten tot actie. "Ervaringen die mensen samenbrengen en verbinden.”

Peter Zijlstra, COO van de groep: “We merken dat opdrachtgevers de ene keer het beste vanuit een van de bureaus kunnen worden geholpen en de andere keer juist vanuit de krachtige samenwerking. Bij beide bureaus bouwen we voort op de unieke cultuur, manier van werken en talentontwikkeling. Bij samenwerkingen brengen we het beste van de twee werelden bij elkaar voor onze opdrachtgevers én leren we ook weer van elkaars expertise en kennis.” 

Over Daymakers

Daymakers is de nieuwe bureaugroep bestaande uit D&B Eventmarketing en FX Agency. Daymakers creëert voor opdrachtgevers experiences waarbij de grenzen tussen digitaal en live vervagen en waarmee positieve verandering teweeg wordt gebracht. Met focus op innovatie, creativiteit en impact. De groep creëert de gehele beleving: van strategie, concept en productie tot en met meetbare resultaten.

Lees meer over Daymakers.

Over D&B Eventmarketing

D&B Eventmarketing creëert al meer dan 40 jaar onderscheidende events en eventcampagnes met verhalen die je bij blijven. Circa 40 mensen werken voor organisaties als Nederlandse Loterij, KPN, Lely, Nyenrode, EY, Salesforce, CroonWolter&Dros, Achmea, Schneider Electric en Enza Zaden.

Lees meer over D&B Eventmarketing

Over FX Agency

FX Agency is het 14 jaar jonge bureau voor digital experiences. Met zo’n 40 mensen wordt er in Utrecht gewerkt voor een aantal van Nederlands bekendste merken waaronder Heineken, ASML, Deloitte, AkzoNobel, Top Employers Institute, Ahold-Delhaize, InHolland, TomTom en ING.

Lees meer over FX Agency

Q&A

We kunnen ons voorstellen dat deze nieuwe samenwerking vragen oproept, daarom hebben we mogelijke vragen en antwoorden op een rijtje gezet in deze Q&A.

Lees de Q&A