Augmented Reality

Een unieke manier om jouw doelgroep beter mee te nemen in een verhaal.

AR stelt ons in staat de digitale en fysieke wereld met elkaar te verweven waardoor we niet meer beperkt hoeven zijn tot onze verbeelding. Met AR maken we complexe zaken concreet en laten we zien wat verborgen is. Wij weten precies hoe we AR moeten inzetten om jouw doelgroep te overtuigen. 

Ervaar AR

FX Agency werkt al met AR sinds de technologie in kinderschoenen stond. Tientallen AR projecten later hebben we een goed beeld van de eindeloze mogelijkheden die AR biedt. We hebben AR-projecten voor HEINEKEN, Aegon, en ING verzorgd. Benieuwd hoe we met AR jouw communicatie naar een hoger niveau kunnen tillen?

Het beste van twee werelden

Met AR leggen we een digitale laag over de werkelijkheid. Zo kunnen we tekst, maar ook visuals, objecten, en geluid toevoegen aan de echte wereld met de camera van je telefoon. We bepalen wat de kijker ziet, en waar dat te zien is. Dit jaar zullen 1 miljard smartphones AR ondersteunen, de techniek wordt daardoor steeds toegankelijker. We begrijpen alle aspecten van de techniek en zoeken samen met onze klanten naar een ideale inzet van AR om het tot zijn recht te laten komen. 

Heineken Blade Sales App

Voor HEINEKEN creëerden we The Place Blade App met ingebouwde Augmented Reality functie. Het doel was om de accountmanagers van HEINEKEN in staat te stellen een Blade virtueel te plaatsen op een bar tijdens een afspraak bij een horecalocatie. De applicatie scant de bar en plaats de Blade virtueel zodat er direct inzicht is hoe deze eruit komt te zien op de bar. De applicatie is een perfect voorbeeld van hoe AR kan worden toegepast om heel concreet te communiceren.

Bekijk deze case

KLM Experience Sentry

KLM werkt dagelijks aan manieren om luchtvaart efficiënter, klantvriendelijker, en duurzamer te maken. Daarom werd Sentry ontwikkeld; een geavanceerd programma dat op basis van AI de dagelijkse operationele taken binnen KLM optimaliseert. Nogal baanbrekend, dus. Maar hoe breng je dat op een passende en innovatieve manier naar buiten? FX Agency bracht KLM Sentry tot leven in een AR-wereld. Op een virtuele luchthaven werd een dag vol KLM-vluchten gesimuleerd, met de daarbij horende uitdagingen, en getoond hoe Sentry met AI de orde bewaakt en bijdraagt aan het veilig en vlot vervoeren van duizenden passagiers.

Bekijk deze case

“Vanaf het eerste contact liet FX Agency zien ons verhaal te begrijpen. Het complexe Sentry werd door hun vertaald naar een mooie en vernieuwende AR-ervaring, die tegelijk qua toon helemaal bij KLM paste.”

Stijn Bakker -  Lead Creative, Sentry Experience, KLM

Klanten

AR is een wereld aan mogelijkheden

AR heeft de potentie om de wereld van communicatie te veranderen. Door er nu al gebruik van te maken, toon je het vooruitstrevende en innovatieve karakter van je organisatie. Met onze jarenlange ervaring in AR, kunnen we je helpen om AR vernieuwend, maar ook relevant en inhoudelijk in te zetten voor jouw organisatie.