Supplier Event

ABN AMRO

Al meer dan 43 jaar is ABN AMRO verbonden met het World Tennis Tournament in Rotterdam. Een week waarin de AHOY vol is met tennislegendes en fans. Tijdens deze week organiseert ABN AMRO een ‘Supplier event’ waarvoor ze FX Agency gevraagd hebben te helpen.

Uitdaging

Maar, hoe faciliteer je een informatief event zonder de boodschap op te leggen bij het publiek? Hoe zorg je voor meer interactiviteit en laat je de stem van het publiek ook horen?

Inzicht 

Informatie  wordt beter onthouden, begrepen en doorverteld als het publiek kan deelnemen in een discussie. Nog beter: laten we ervoor zorgen dat de host de input van het publiek direct kan verwerken om een waardevolle discussie te voeren. Dat is exact wat we hebben gedaan! 

Media

“Real time interactie’” op het scherm en live aan de tafels. Dankzij reply.live, ons event platform, kon het publiek hun gedachten delen, stem laten horen tijdens een discussie en ‘real time’ vragen stellen. De host ontving en modereerde alle input: dit kon onmiddellijk worden opgenomen in het dagprogramma, en was natuurlijk zichtbaar op alle grote schermen. 

Een andere manier om het publiek te laten deelnemen was de speciale expert discussie. FX Agency heeft in samenwerking met ABN AMRO een ronde tafel format ontwikkelt met interactief element. Uiteindelijk kon het publiek deelnemen aan het gesprek via de mobiele applicatie op hun eigen smartphone. 

Visuele stijl en podium management 

Tot slot ontwikkelde we een algemene visuele stijl voor het event, deze kwam terug in de video content, intro bumpers en het podium ontwerp. Bovendien waren we verantwoordelijk voor de audiovisuele support gedurende de hele dag en het podium management.