Ahold Delhaize Strategy Day
Ahold Delhaize
Negen landen, zestien merken, 1108 winkels en 400.000 medewerkers. Het kloppende hart? Strategy Day. De dag waarop Ahold Delhaize de koers voor de toekomst presenteert aan investeerders. Of wij in zes weken een show konden opzetten? Challenge accepted!
Visueel verbluffend
Strategy Day is het jaarlijkse event waar Ahold Delhaize hun belangrijkste investeerders samenbrengt om te horen over successen en toekomstplannen. Een moment om terug én vooruit te kijken. Hoe maak je dat visueel verbluffend en onvergetelijk? Laat dat maar aan ons over.
We hadden zes weken om een deels live, deels online event op te zetten dat investeerders moest informeren, inspireren en verrassen. Ons doel? Een verbluffende live-ervaring creëren en dit vertalen naar een boeiende videoregistratie.
Het modulaire mozaïek
De visuele basis van het event was een modulair mozaïek, onderdeel van ons nieuwste digitale snufje: het Interactive Digital Decor (IDD). Dit decor is super flexibel; het kan bewegen, uitbreiden en zich aanpassen aan het verhaal dat op dat moment wordt verteld.
Met IDD maakten we slides, scripts, video's en futuristische animaties onderdeel van de ruimte met toffe 3D-elementen, terwijl presentatoren, crew, AV-operators, engineers en broadcasters in perfecte sync samenwerkten. Het hoogtepunt? Een inspirerend mid-showmoment dat het publiek meenam naar 2035, met een supermarkt van de toekomst ontwikkeld door experts.
Resultaat
De inspirerende blik in de toekomst tijdens de Ahold Strategy Day trok 50 investeerders live en 600 kijkers online. Ons doel om een verbluffende ervaring te creëren en dit om te zetten in een magische videoregistratie was geslaagd. Volgens de klant hadden we die WOW-factor perfect weten te leveren.
Het event informeerde en inspireerde de investeerders en creëerde vertrouwen in de toekomst van Ahold Delhaize. De klant prees FX Agency met de volgende woorden: “It was great to work with all of you. It was fun, professional and you really focus on quality, which I like. You guys fucking rock, you know that?”