Summer Spring Collection: Move the World

Asics

We zijn trots dat ASICS ons gevraagd heeft ze te helpen met de communicatie rondom hun nieuwe collectie, inzichten in de doelgroep en de ‘overall’ strategie gedurende een driedaags event, georganiseerd in Albufeira. Gasten van over de hele wereld vlogen naar Portugal om deel te nemen aan zowel plenaire- als werksessies. Daarnaast was er een unieke modeshow met als doel informeren, inspireren en motiveren. Maar, het uiteindelijke doel van het event was ASICS resellers overtuigen van de collectie en ze helpen met de verkoop.  

Uitdaging 

Om dit te realiseren moest FX Agency een creatief concept ontwikkelen dat de ASICS familie informeerde over een relatief nieuwe doelgroep: “hippe jongeren”. 

Inzichten

Alleen de feiten delen over de nieuwe doelgroep zou niet voldoende zijn, we wilde de gasten echt laten ervaren wie hun nieuwe doelgroep is. Wat doen ze in hun vrije tijd? Wat zijn hun favoriete merken? En welke rol speelt online communicatie? Lang verhaal kort: we deden ons best om de gasten in de huid van de de doelgroep te laten kruipen. 

 

Indrukwekkende presentatie & video content

We ontwikkelde het event concept rondom het leven van de ‘hippe jongeren” en verwerkte dit in een volledig op maat gemaakt programma. Dit zorgde ervoor dat ASICS alle mogelijkheid had om de aansluitende activiteiten, eten en aankleding volledig af te stemmen op het programma. Samen met onze AV partner realiseerde we een bijzondere podium setting dat bestond uit grote hoge resolutie LED-schermen . In plaats van een host op locatie werd het gehele ‘Go to Market’ event ‘gepresenteerd’ door drie vloggers (influencers) die representatief stonden voor de nieuwe doelgroep. De vlogs werden ‘gepushed’ naar ieders persoonlijke GTM web applicatie. Op deze manier ontvingen de gasten praktische informatie over het event en inzichten in de nieuwe doelgroep. Daarnaast ontvingen de gasten elke dag in de ochtend een energieke video met een samenvatting van de hoogtepunten van de vorige dag als ‘kick-starter’. 

Nachtwerk

FX Agency was uiteraard aanwezig gedurende het gehele event om opnames te maken en ‘s nachts de edits te verwerken. We werkte in de aanloop naar het event samen met onze klant als één team. Dit had zo’n positief effect dat we gezamenlijk een effectief en innovatief ‘Go to Market’ event hebben weten neer te zetten. We hebben de standaard verhoogt en kijken uit naar het volgende GTM event van ASICS! 

Voor het ASICS GTM Summer Spring ‘18 event ontwikkelde FX Agency de volgende media: 

  • Creatief concept
  • Stage design
  • Creatieve presentatie en video content
  • Persoonlijke web-applicatie 
  • Custom Multi display installatie
  • Op locatie video opnames en edits
  • Op locatie ondersteuning and show calling