The IMPACT cube 2.0
Channable
Vorig jaar trakteerde Channable, het e-commerce platform voor retailers en agencies, haar klanten op een spetterend online event. En na het daverende succes van ‘The IMPACT cube’ in 2021, klopte Channable dit jaar opnieuw bij ons aan. Het doel bleef onveranderd: bezoekers informeren en inspireren in The IMPACT cube, die wij speciaal creëerden voor dit event. In 2022 staken we als partner van dit event het voormalige concept in een nieuw, hybride jasje. Hoe we dat deden, lees je in deze case!
Hybride maakt zijn debuut bij Channable
Met 'The IMPACT cube' wil Channable - zoals de naam al doet vermoeden - impact maken. Denk aan best practices, de nieuwste oplossingen en keynotes van experts op het gebied van PPC en feed management. Op het event komen toonaangevende bureaus, merken en retailers uit alle hoeken van de wereld samen om inzicht te krijgen in de laatste trends op het gebied van e-commerce. Alles om hun business naar een hoger niveau te tillen. Kijkend naar het internationale karakter van de klanten en de innovatieve uitstraling van Channable concludeerden we dat een hybride vorm hier perfect op aansloot.
Gelijkwaardige ervaringen
Bij het organiseren van een hybride event is het essentieel dat je zowel de online kijker als je in-person bezoeker een gelijkwaardige ervaring aanbiedt. Het is je online publiek dat vaak nét wat meer aandacht vergt; dat is precies waar voor ons de uitdaging lag. Gelukkig wisten we in samenwerking met Channable beide verhaallijnen perfect in balans te brengen. Zo trakteerden we de groep genodigden die fysiek in de zaal aanwezig waren op een exclusieve backstage entree. Het online publiek daarentegen werd verrast met ‘levensechte’ presentaties. Mede dankzij het toepassen van Augmented Reality lukte het om hun aandacht vast te houden en wow-momenten te creëren.
Van concept tot een AR presentatie
Al tijdens de conceptfase onderzochten we de mogelijkheden op het gebied van AR voor dit event. Met het blue-print concept van 2021 als uitgangspunt bekeken we kritisch hoe we beide audiences konden betrekken in het verhaal, maar vooral hoe we de aandacht van de online bezoekers konden grijpen. Het resultaat? Een event waar alles samen kwam! Verrassende presentaties bliezen het publiek thuis en in de zaal van hun stoel. En de moderne, futuristische look and feel bracht het verhaal van Channable tot leven. Van dynamische 3D landschappen tot AR presentaties: geen middel werd geschuwd om de naam van het event eer aan te doen, ‘The IMPACT cube’.