FrieslandCampina Data Drives

FrieslandCampina

FrieslandCampina, leider in de voedingsmiddelenindustrie, wilde haar topleiders informeren over datagedreven besluitvorming. En wij mochten daarbij helpen! We organiseerden ‘Data Drives’, een event met een snufje AI om alle 102 topleiders te inspireren en blijvende impact te creëren. En daar was meer voor nodig dan een simpele e-mail. Wat dan wel? Dat lees je in deze case!

100% opkomst door campagnematige opkomst

Data Drives moest hét event worden waar leiders konden leren over de impact van data in hun bedrijf en hoe ze deze konden gebruiken als hulpmiddel voor geïnformeerde besluitvorming. Aan ons de taak om alle 102 topleiders in één ruimte te krijgen en hen mee te nemen in de wereld van data gedreven besluitvorming. De campagne-aanpak bestond uit een weloverwogen communicatiecampagne, opgesplitst en verdeeld over een langere periode. Om een gevoel van opwinding en spanning te creëren, maakten we een interactief platform waarbij bezoekers voorafgaand aan het event toegang kregen tot verschillende video’s - over het thema, de keynote-sprekers en het programma. 

Om het evenement een AI-geïnspireerd tintje te geven, plaatsten we een groot melkpak in het midden van het podium. Tijdens de opening gebruikten we projection mapping om belangrijke data op dit prominente melkpak weer te geven.

Extra engagement door spelelement

Data Drives bestond vooral uit informatieve en inspirerende lezingen met veel mogelijkheid tot interactie en onderling contact om de bezoekers te betrekken en op hun puntje van de stoel te houden. Zo gaven we de topleiders een (virtuele) stem, zodat ze ook zelf hun zegje konden doen - zonder op het podium te hoeven staan.

Door een interactief spelelement toe te voegen verhoogden we de engagement nog verder en werd het gemeenschapsgevoel versterkt. Door middel van een quiz konden deelnemers vragen stellen over het onderwerp aan de keynote-sprekers en individueel punten verdienen. Dit spelelement hebben we al voorafgaand aan het het event geactiveerd en om zo de interactie met de deelnemers te verlengen. Gedurende de dag konden de deelnemers eerst individueel en later ook in teamverband strijden om de meeste punten. Een schot in de roos want de winners mentaliteit was alom vertegenwoordigd.

Een 8+ voor event-ervaring

Het doel was om alle 102 topleiders van FrieslandCampina te enthousiasmeren om tegelijkertijd op één plek te verschijnen. En dat is gelukt! Want:

  • Er was een opkomst van 100% 
  • We kregen een 8+ van de deelnemers voor de algehele event-ervaring 
  • Én slaagden in een positieve Net Promoter Score (NPS), met de bevestiging én de bewijzen dat de topleiders alle inzichten effectief in hun dagelijkse business hebben kunnen integreren.

Bovendien bleek uit de enquête na afloop dat onze missie om van Data Drives een boeiende en te gekke ervaring te maken, ook is behaald. 86% van alle leiders voelde zich echt geïnspireerd, 91% ervoer een sterk gevoel van verbinding en 70% voelde zich beter geïnformeerd. De conclusie? De boodschap is écht blijven hangen!