Drop the C
Heineken®
0Opdracht
In februari begon HEINEKEN aan ‘Drop the C’, een reis met als bestemming het gebruik van meer duurzame energie in 2030. Het is zeker geen makkelijke reis en bevat veel obstakels. Juist daarom is het belangrijk dat het verhaal en de details van alle initiatieven die bijdragen aan CO2 reductie, goed gecommuniceerd worden naar alle werknemers via behapbare en visuele content.
Inzicht
In slechts een paar dagen hebben we alle inhoud weten terug te brengen tot de belangrijkste elementen die de weg van HEINEKEN naar CO2-reductie visualiseren. Ook al gaat het programma over het laten vallen van de “C”, hebben we deze toch laten terugkomen in de visualisatie. We hebben de letter ingezet als logo van de campagne door de ‘C’ de letterlijke weg naar duurzame productie te laten weergeven. Een visueel verhaal dat gebruikt kan worden in alle communicatie rondom het plan zoals persberichten en web content.
Deliverables
Het verhaal van ‘Drop the C’ eindigt niet daar. We maakte een animatie, gebaseerd op het visuele aspect van de campagne, die wordt gebruikt in zakelijke presentaties en gesprekken met stakeholders. Ook ontwierpen we een kartonnen display versie van de infographic die ingezet kan worden corporate events van HEINEKEN om aandacht te vragen voor het initiatief.