Data tot leven laten komen met storytelling

Heineken®
0

Uitdaging

Elk jaar doet HEINEKEN één groot tevredenheidsonderzoek onder haar werknemer: het Klimaatonderzoek: een groot bak met waardevolle data. Helemaal top! Maar hoe gaan we de resultaten delen op zo’n manier delen dat het niet alleen begrepen wordt, maar dat het ook waardevol en betekenis heeft? 

Inzicht

Dit gaat alleen lukken als de doelgroep, werknemers van HEINEKEN, begrijpen waarom dit onderzoek zo belangrijk is. Om dit uit te leggen hebben we ‘storytelling’ ingezet om een reis te creëren op de website. Door het de data te combineren met interactie konden we er voor zorgen dat de uitslagen persoonlijk en relevante werden voor elke bezoeker. 

Media

We bouwden een website die het verhaal vertellen als hoofddoel had. We brachten de bezoeker in de rol van de hoofdpersoon. Het verhaal verliep via verschillende paden, afhankelijk van de bezoeker, en eindigde met de resultaten van het onderzoek die op een informele en speelvolle wijze werden weergegeven. Op deze manier werd de data betekenisvol, gemakkelijk om te delen en door te navigeren en te bekijken van elk apparaat. 

Met de website van het Klimaatonderzoek bedankte HEINEKEN haar werknemers voor deelname aan het onderzoek en kon het gelijk weergeven hoe de data wordt ingezet.