Net-Positive-Dinner

Deloitte

In maart van dit jaar schoven de CEO’s van Nederlands grootste voedselproducenten- en bedrijven bij elkaar aan tafel voor een heel bijzonder diner: het Net-Positive-Dinner. Op initiatief van Net Positive Network (i.sm. Deloitte) gingen zij tijdens deze maaltijd met elkaar in gesprek over de toekomst van onze voedselketen. FX Agency maakte van dit diner een unieke experience.

Door bij de opening experience een combinatie van licht, materiaal en kleuren samen te voegen konden we drie verschillende boodschappen op de doeken laten zien. Dit zorgde ervoor dat de opening een heuse experience was om doorheen te lopen. 

Jelle Clignet - Designer

Opening Experience

Vijf grote billboards met steeds wisselende boodschappen zorgde bij binnenkomst direct voor een prikkelende ervaring. Door de billboards om de paar seconden met een andere kleur uit te lichten, waren er steeds andere teksten zichtbaar. Het doel van deze openings experience was om de gasten bij binnenkomst in een andere wereld binnen te laten stappen en direct na te laten denken over het thema. Hierna verzamelden de gasten zich in een centrale ruimte, waar een spoken word artist de teksten op de borden had samengesmolten tot een inspirerend verhaal.

Dinner

Toen de spoken word artist haar laatste zin uitsprak, viel het doek en konden de gasten plaats nemen tussen de witte schappen, waar het diner plaatsvond. Tussen de witte schappen werd met diverse gerechten en sprekers aandacht gegeven aan het onderwerp van de avond wat nog extra ondersteund werd door digitale content.

Dit diner was de kick-off van een beweging die wij zijn gestart. Een beweging waarbij we met de hele voedselketen bij elkaar komen om samen naar een Net-Positive voedselsysteem toe te werken”

Carolien de Bont - Manager Deloitte Center for the Edge

Closing Experience

Het Net-Positive-Dinner was de kick-off van een beweging. Deze beweging kwam nogmaals terug bij de closing experience toen de gasten het event verlieten. Met een lichtprojectie op de vloer, werden ze letterlijk en figuurlijk in beweging gebracht.

Meer over creatieve content