Erasmus Koers23

Erasmus MC

Op koers naar de toekomst.

Een strategie voor 5 jaar is best wel zware, abstracte kost. Ik ben heel blij met hoe lichtgewicht de strategie is gaan voelen in dit concept.

John van de Vorstenbosch - Creatief Directeur

Elke vijf jaar stelt het Erasmus MC de koers voor de toekomst bij. Koers23, heet deze strategie. Maar kun je - in een vakgebied dat volop in ontwikkeling is - eigenlijk wel 5 jaar vooruitkijken? Wat is het ziekenhuis van de toekomst eigenlijk? Erasmus MC vroeg ons om de nieuwe strategie, die een aanspraak doet op alle interne talenten, meningen en visies, intern te delen. Daarbij was het vooral belangrijk om de doelgroep te laten voelen dat óók zij aan het roer staan.

Iedereen denkt anders over de toekomst, gelukkig is daar in deze strategie juist veel ruimte voor. Een statische video met 'van alles' volstond niet om de breedte van de strategie weer te geven, of om de boodschap helder over te krijgen. Daarom bouwden we interactie in om de kijker te laten nadenken over wat de strategie voor hem of haar betekent.

Jedidja Louman - Project Manager

FX Agency vertaalde de strategie naar een interactieve video waarin ‘Koers23’ niet alleen werd uitgelegd, maar tot leven werd gebracht door de kijker vragen te stellen die vanuit een onderbuikgevoel te beantwoorden waren. Wat de gebruikers niet wisten is dat we een profiel samenstelden op basis van hun antwoorden. Dit profiel werd direct na de video naar de kijker verzonden en besproken onder collega's. De video heeft zo als 'conversation starter' gewerkt voor collega's onderling.