Augmented Reality Experience

Saudi Telecom Company
0

Uitdaging 

In samenwerking met ‘the Center for Creative Leadership’ ontwikkelde FX Agency een ‘augmented reality’ beleving in Saudi-Arabië waar de ‘Digital Leadership Summit’ van de Saudi Telecom Company (STC) werd georganiseerd. De top 100 leiders van STC zouden een interactieve beleving gaan ervaren die hun ogen moest openen voor digitale transformatie tijdens een tweedaags event.

Inzicht

Om deze nieuwe digitale mindset te adopteren moesten de gasten realiseren dat alle uitvindingen, hoe insignificant ze nu ook voor ons zijn, toen revolutionair waren. Om dit verhaal echt tot leven te laten komen ontwikkelde FX Agency samen met het Center for Creative Leadership (CCL) een ‘digitaal bos’: een concept met een volledige ‘augmented reality’ beleving. In het bos waren de gasten in staat hun eigen verhaal te bepalen door te bepalen welke richting ze op gingen. Het bos bestond uit verschillende tijdperken met hier en daar glimpen van wat de toekomst ons te wachten staat. Op deze manier ervaarde de gasten actief het verhaal in plaats van achterover te zitten. Het digitale bos zorgde ervoor dat een “relatief” simpele gadget werd geüpgraded en ingezet als een effectieve nieuwe manier van communicatie. 

Oplevering

De gasten waren uitgenodigd voor het digitale bos dat compleet door ons was ontworpen en ontvingen bij entree een koptelefoon en iPad. Door het scannen van de geplaatste markers in het bos werd de iPad een raam naar een wereld van technologische innovatie en revoluties. Alle 3D Augmented reality modellen waren op maat gemaakt voor de beleving, net zoals de 3D visuals, achtergronden en projecties gebaseerd op het STC logo. Een uitgebreid voice-over script werd geschreven voor de beleving waar gebruik werd gemaakt van 3D geluid en ‘soundscaping’.