Persbericht
FX Agency ontving vandaag het officiële B Corporation certificaat. Daarmee schaart FX Agency zich als toonaangevende digital experience agency in een rijtje met organisaties die een positieve impact op de wereld maken, zoals Ben & Jerry’s, Patagonia en Tony Chocolonely. Het behalen van het certificaat is slechts het begin, vertelt co-founder Peter Zijlstra: “Het belangrijkst is dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar en anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen.”
B corp-certificaat is slechts het begin
“Het B corp-certificaat betekent voor ons dat duurzaamheid een integraal onderdeel is van wie we zijn, onze manier van werken, onze manier van denken en onze manier van zijn. Dat is wat we ermee hebben bereikt. Het behalen van het certificaat is geen einddoel, maar slechts het begin. Dit keurmerk is het bewijs dat je tijd, liefde en aandacht besteedt aan het verduurzamen van je bedrijf, op elk gebied,” aldus trotse co-founder van FX Agency, Peter Zijlstra.
Impact maken
“Purpose zat al in onze bedrijfsvoering en ons DNA; dat was al zo voor we een B corp werden,” legt Peter uit. “Onze klanten weten dit dus al van ons. Maar in de samenwerking met ons zal het wel veel vaker en op meer plekken naar voren komen. Zo hebben we ervoor gezorgd dat er in de offertes één pagina zit met zes tips om een duurzame impact te maken met het project. De keus is aan de klant, maar zo nemen we wel het voortouw om te laten zien wat zij kunnen doen. Een voorbeeld: laat de sprekers op je event een mix tussen man, vrouw en genderneutraal zijn, of kies voor een doelgroep die een afstand tot de arbeidsmarkt heeft. Het gaat veel verder dan zorgen dat je geen plastic gebruikt of eten weggooit."
Kleine stapjes
“Het belangrijkst vind ik dat we hierdoor, ook als relatief kleine onderneming, elkaar én anderen kunnen inspireren en motiveren om het beter te doen, om vooruit te gaan zonder dat de wereld achteruit gaat,” vertelt Peter. “Natuurlijk hoop je dat de klanten met wie we in de toekomst gaan samenwerken, ook B corps zijn of willen worden. Veel bedrijven zien het als een drempel en denken dat je elke vierkante centimeter van je bedrijf moet veranderen, maar dat is niet zo. Het gaat er vooral om dat je begint, om kleine stapjes te maken, elke dag weer. Dat blijven we doen.”
B corp
FX Agency is een gecertificeerd B corp: hét keurmerk voor bedrijven die purpose net zo hoog in het vaandel hebben staan als profit. En daar zijn we maar wat trots op! Maar waarom is FX een B corp geworden? Wat betekent dit voor mij als klant? Wat betekent dit voor FX in de toekomst?
Zo maken we het verschil: onze toekomst als B corp
Purpose zit in ons DNA. Bij alles wat we doen, zorgen we voor een positieve, duurzame impact op onze omgeving. Om écht het verschil te kunnen maken, zijn we hard op weg om een B corp te worden: het keurmerk voor onze business as a force for good.