Content Strategie
Zoals merken klanten aan zich willen binden, geldt voor organisaties dat zij werknemers aan zich willen binden! Verbondenheid en betrokkenheid zorgt namelijk voor werknemers die zich écht inzetten voor je organisatie. Hoe meer je investeert in persoonlijke, relevante en consequente communicatie met je werknemers, hoe groter die betrokkenheid. En wat je wanneer met wie en op welke manier gaat communiceren, daar is een duidelijk plan voor voor nodig. Oftewel: een content strategie, ontwikkelt op basis van de doelen van je organisatie. Dus wil je jouw werknemers gedurende enkele maanden of jaren meenemen in jouw verhaal, visie of strategie? Dan is een content strategie op z'n plaats.
Je wil dat je medewerkers het snappen, beleven en voelen. Als wij er zichtbaar moeite in steken, doen zij het ook.
Niet wát je zegt, maar hoe
Als organisatie heb je een hoop te vertellen. Alleen is het de kunst om die informatie op de juiste manier over te brengen. Om daarvoor te zorgen ontwikkelen wij een content strategie. Eén die past bij het bedrijf én aansluit bij de belevingswereld van de ontvanger. Hierbij wordt alle inhoud die jij wilt delen, vertaalt naar behapbare en relevante content, en op de juiste plek geplaatst in de content strategie. Hierbij wordt zorgvuldig nagedacht over de verspreiding van de content; de frequentie, segmentatie en verschillende contactmomenten. Deze poster was onderdeel van een content strategie die we ontwikkelden voor Heineken's 'Code of Business Conduct.'
Aanbevolen voor jou
Als consumenten worden we dagelijks overspoeld met informatie. Onze persoonlijke data heeft er ook nog eens voor gezorgd dat deze informatie aansluit bij onze interesses. Netflix beveelt films aan, op basis van jouw kijkhistorie. Spotify maakt speciaal voor jou een zomerlijst, op basis van je luistergedrag. Dan is het best gek, dat je op je werk een PDF ontvangt van 120 pagina’s, en zelf moet zoeken naar de 20 pagina’s die voor jou relevant zijn. Door goed te kijken naar jouw organisatie en medewerkers, zorgen we ervoor dat de juiste informatie, bij de juiste persoon terecht komt. Op de afbeelding zie je ING Share It, een applicatie die ING werknemers voorziet van voor hen relevant nieuws over ING.
Hoe meer je investeert in persoonlijke, relevante en consequente communicatie met je werknemers, hoe groter de betrokkenheid.
Deloitte Quarterly Questions
Voor Deloitte ontwikkelden we een content strategie om ieder kwartaal alle Deloitters op de hoogte te brengen van het laatste nieuws en de nieuwste ontwikkelingen. Met ons Communicatieplatform de Content Butler kan iedere Deloitter zelf kiezen wat ze willen zien, horen of terugkijken.
Denken vanuit je doelen
De content strategie wordt altijd geformuleerd vanuit het doel of de doelen die jouw organisatie heeft. Wij helpen je bij het specificeren van dit doel en het ontwikkelen en uitrollen van een content strategie en content kalender. In deze kalender wordt in één overzicht duidelijk wie je doelgroep is, hoe vaak je met hen communiceert, wat je communiceert en via welk middel. Zo helpen we je graag om ervoor te zorgen dat de juiste persoon, de juiste informatie op het juiste moment krijgt, en jouw organisatiedoelen behaalt worden.
Meer weten over relevante content aanbieden? Bekijk ook eens onze Content Butler!