Deloitte

Innovation Toolbox

0

Digitale consultants beschikken over meer tools dan ooit tevoren. Fijn, maar maakt kiezen soms lastig. Daarom ontwikkelde Deloitte Innovation een toolbox voor haar consultants die wij, op passende wijze, introduceerden met een 360˚ video met 8D-audio.

The right tool for the job

Bij Deloitte werken ambitieuze specialisten die hun klanten helpen met het oplossen van de meest complexe vraagstukken. Digitale tools zijn daarbij onmisbaar, maar het zijn er inmiddels zoveel dat medewerkers door de bomen het bos niet meer zien. Daarom ontwikkelde Deloitte Innovation een toolbox die Deloitters helpt bij het kiezen van de juiste tool. Aan ons de vraag om deze Toolbox, op passende wijze, te introduceren.

Om de toolbox onder de aandacht te brengen, lanceerden we een introductiecampagne met een video die past bij waar Deloitte Innovations voor staat: innovatief!

360˚video & 8D-audio

Voor mensen die constant bezig zijn met de nieuwste ontwikkelingen klinkt zo'n Toolbox niet heel spannend. Dus gingen wij op zoek naar iets wat de aandacht zou grijpen en zich vanzelf zou verspreiden. Dat werd een video, en dan niet zomaar een video, maar eentje waarbij we met een drone door het hoofdkantoor vlogen en met een 360˚ camera door de gangen reden. Vervolgens voegden we daar 8D-audio aan toe en maakten we er een heuse 360˚ video-experience van.

Kortom een video die zo vet is dat je 'm naar je collega's wíl doorsturen.. Een video die hét onderwerp van gesprek werd in de interne Whatsappgroepen; de digitale koffieautomaat.

Aandacht wordt beloond

Tijdens de experience onderga je een reis door het hoofdkantoor van Deloitte én de tijd. Voor de echt oplettende kijker voegden we nog een aantal Easter-eggs toe. Niet alleen handig om de aandacht vast te houden, maar ook een uitsteken de manier om de video het onderwerp van gesprek te maken.

Sharing is caring!

We wilden dat de campagne intern massaal gedeeld werd dus kozen we voor Whatsapp als drager. In eerste instantie werd de video daarom uitsluitend gedeeld in interne Whatsappgroepen van Deloitte. Ieder team heeft er wel eentje en de betrokkenheid binnen zo'n groep is vaak relatief hoog. Zonder de link was het onmogelijk om de video te bekijken en daardoor verspreidde ons bericht zich als een lopend vuurtje door de groepen. Verspreiding via Whatsapp betekende ook dat de campagne het best tot z'n recht moest komen op een mobiele telefoon. En laat dat nou (niet geheel toevallig) precies zo zijn bij een 360˚ video...

Maximaal resultaat

Bijna iedereen had dus automatisch het juiste apparaat in handen, maar garanties zijn er nooit. Daarom voegden we een tussenstap, in de vorm van een landingspagina, toe die zich automatisch aanpaste aan het device. Zo kregen de echte desktopdiehards automatisch een QR-code voor hun neus die ze konden scannen met hun telefoon en, als ze daar echt geen zin in hadden, de juiste instructies om 'm toch in hun browser te bekijken.

Deze landingspagina vergrootte de kans dat de video op de juiste manier werd bekeken en maakte het mogelijk om data te verzamelen. Daarmee konden we het effect van de campagne te meten en de verspreiding bijsturen om zo het maximale uit deze introductiecampagne te halen.