Virtuele merklancering

Advario

Hoe lanceer je de nieuwe merkidentiteit van een bedrijf dat verspreid is over de hele wereld? Die vraag stelde communicatiebureau Edelman Amsterdam ons enige tijd geleden voor hun klant Advario. Hoe wij hier samen voor gezorgd hebben vertellen we in deze case.

Virtueel lanceringsevent

Om de nieuwe merkidentiteit van Advario te lanceren, creëerden we een virtuele wereld met daarin een studio en een rooftop. Alle werknemers konden hier online in plaatsnemen. In het begin had het virtuele decor een neutraal uitstraling met een aantal subtiele hints naar de nieuwe merkidentiteit. Tijdens de grootste onthulling veranderden deze hints naar de nieuwe visuele identiteit, inclusief volledig gebrandmerkte studio.

Percussie

Om de lancering feestelijk aan te kleden, werd de show afgetrapt door een groep percussionisten bovenop het dak van de virtuele studio. Op de achtergrond werd de muziek ondersteund door de skylines van Rotterdam, Antwerpen en Singapore - de steden waar Advario werkzaam is. De percussionisten zorgden voor een feestelijke opening van de lancering.

De virtuele studio gaf ons de flexibiliteit om medewerkers over de hele wereld samen te brengen en op dezelfde manier de lancering te laten ervaren.

José Tirado Galán - Head of Integrated Production bij Edelman Amsterdam

Virtuele studio

In onze virtuele studio brachten we de medewerkers over de hele wereld samen. Ze namen plaats in dezelfde ruimte en dat gaf Advario de mogelijkheid om hun verhaal krachtig te vertellen in een feestelijke omlijsting.

Lees hier meer over onze virtuele studio.

De samenwerking gedurende deze periode was erg fijn met FX, ze hadden veel originele ideeën en dachten erg out of the box.

Katie Snyder - Account Manager bij Edelman Amsterdam

Interactie & Communicatie

Een belangrijke voorwaarde voor dit online event, waar de werknemers vanuit huis aan deelnamen, was dat het zou voelen alsof iedere iedereen bij elkaar in een ruimte was. Door te kiezen voor een virtuele studio waarbij ons eventplatform de ruimte bood voor onderlinge interactie, is dat doel ruimschoots behaald.

Lees hier meer over ons eventplatform.