Online Conference

HEINEKEN

Hoe krijg je al je personeel op één locatie om te spreken, luisteren, delen en inspireren zonder een ecologische voetafdruk achter te laten? Het Heineken CA Forum event was volledig digitaal, met deelnemers van over de hele wereld, thuis achter hun laptop. Meer weten? Bekijk de case video.

De afdeling Corporate Affairs van HEINEKEN wilde een conferentie organiseren voor de medewerkers binnen CA. Na meerdere fysieke evenementen te hebben georganiseerd werd er dit jaar gekozen voor een digitale conferentie. Dit om kosten te besparen en meerdere contactmomenten in het jaar te realiseren. 

Studio

Het online evenement werd opgenomen in een studio met een klein publiek. Showcallers stonden tijdens het gehele event met de hosts en sprekers in contact om soepele transities tussen content, sprekers en presentaties te verzorgen.

Aanpak

FX Agency bedacht samen met HEINEKEN een overkoepelend concept met een bijpassende visual identity. In het Koelschip van de Heineken Experience werd de eerste digitale Corporate Affairs Conference georganiseerd. Via Workplace werd een professionele live stream opgezet waar medewerkers van HEINEKEN van over de hele wereld naar keken. Naast paneldiscussies, Q&A en een live award ceremonie waren er ook video's te zien van verschillende Operating Companies van over de hele wereld.

Ook was er interactie met het publiek. Kijkers konden live vragen te stellen en zo invloed uitoefenen op het verloop van de Digital Conference. Het digital event was een groot succes en sindsdien organiseert de afdeling ieder half jaar een digitale conferentie waarin kennis, ervaringen en successen worden gedeeld en gevierd.

We hebben een bestaand live event omgezet naar een digitaal format zonder dat HEINEKEN concessies heeft hoeven doen op het eindresultaat. Het heeft echt de ogen geopend wat betreft digitale events en wat het oplevert qua tijd, geld en ecologische impact.

Beau van der Borst - Projectmanager FX Agency